“PC dünyanın favori oyun platformu ve yeni Pascal GPU mimarimiz bunu yeni zirvelere taşıyacak” diyen NVIDIA’nın PC bölümü kıdemli başkan yardımcısı Jeff Fisher, “İlk Pascal oyun GPUmuz, GeForce GTX 1080, dramatik bir şekilde geliştirilmiş performans ve verimlilikle oyun esnasında inanılmaz gerçeklik ve derin bir şekilde kapsayıcı VR tecrübeleri sunuyor. Bu şu ana kadar inşa edilmiş en güçlü oyun GPUsu ve en iyi işlerimizden biri.” dedi.
NVIDIA, Pascal mimarisini VR (Sanal Gerçeklik) gibi teknolojilerin inanılmaz veri işleme taleplerini karşılamak üzere tasarladı. Beş dönüştürücü teknolojiye sahip:
GTX 1080, 16nm FinFET süreci için tasarlanmış ilk oyun GPUsu, ki bu daha yoğun bir şekilde biraraya getirilebilen, daha küçük ve daha hızlı transistörler kullanıyor. 7.2 milyar transistor, performans ve verimlilikte dramatik bir artış sunuyor.
Pascal-tabanlı GPUlar Micron’un GDDR5X belleğinin 8GB’lık gücünü kullanan ilk GPUlar. 256-bit bellek arayüzü 10Gb/saniyede hızla çalışıyor, ki bu sayede standard GDDR5 tarafından sunulandan 1.7x daha verimli bellek band genişliği sağlıyor.
Band genişliği ve güç verimliliğindeki artışlar GTX 1080’in daha önce mümkün olmayan saat hızlarında çalışmasını sağlıyor – 1700 MHz üzerinde – ve bunu yaparken de sadece 180 watt güç harcıyor. Yeni asenkronize bilişim gelişmeleri, verimliliği ve oyun performansını da arttırıyor. Ve yeni GPU Boost 3 teknolojisi, ileri overclock fonksiyonelliğini de destekliyor.
NVIDIA oyunun yüzünü, geliştirmeden oyuna, oyundansa paylaşıma doğru değiştiriyor. Yeni NVIDIA VRWorks yazılımı özellikleri, oyun geliştiricilerinin oyun ortamlarına daha önce mümkün olmayan kapsayıcılık getirmelerini mümkün kılıyor. NVIDIA’nın Ansel teknolojisi, oyuncuların oyun deneyimlerini paylaşmalarını ve oyun dünyalarını yeni şekillerde keşfetmelerini sağlıyor.
“GTX 1080’in performansı ve özellikleri bizi hayrete düşürdü,” diyen Epic Games kurucusu Tim Sweeney, “Paragon oyunumuzun sinematik sahnelerini aldık ki bunlar offline olarak renderlanmak üzere tasarlanmıştı, ve gerçek zamanlı GTX 1080’de renderladık. Gerçekten hayrete düşürdü ve geliştiricilerin UE4 ve GTX 1080 ile oyun dünyasında, otomotiv tasarımında veya mimari görüntülemede neler yaratacaklarını görmek için sabırsızlanıyoruz – hem 2D ekranlar, hem de VR için.”
Kullanıcıları tamamen sanal dünyalara daldırmak için, geliştirilmiş NVIDIA VRWorks yazılım geliştirme kiti daha önce deneyimlenmemiş seviyede bir “VR varlığı” sunuyor. Sanal deneyimlerinin gerçek olduğuna ikna etmek için kullanıcıların gördükleri, duydukları ve dokundukları ile ortamın fiziksel davranışını birleştiriyor.
· 2x VR Grafik Performansı: VRWorks Graphics şimdi geleneksel, 2D monitörler yerine, VR ekranlarının spesifik boyutlarına tabii renderlama yapan simültane multi-projeksiyon özelliği sunuyor. Aynı zamanda tek geçişte hem sol, hem de sağ göz için simultane olarak geometri renderlıyor.
· Saran Audio: VRWorks Audio, bir ortamdaki seslerin yolunu, sanal dünyanın boyut, şekil ve materyalini yansıtarak gerçek zamanlı olarak izlemek için NVIDIA OptiX ışın-takip motoru kullanıyor.
INTERAKTİF DOKUNMA
Interaktif Dokunma ve Fizik: VR için NVIDIA PhysX, bir el kontrolörü sanal bir nesne ile etkileşime geçtiğinde bunu tespit ediyor, ve oyun motorunun fiziksel olarak doğru görsel ve haptik bir yanıt vermesini sağlıyor. Aynı zamanda, kullanıcının etrafındaki sanal dünyanın fiziksel davranışını modelliyor, böylece tüm etkileşimler – bir patlama ya da suda hareket eden bir el – gerçek dünyadaymış gibi davranıyor.
NVIDIA bu teknolojileri VR Funhouse isimli yeni bir VR deneyimine entegre etti.
“GeForce GTX 1080, EVE: Valkyrie deneyimlemek için en üstün grafik kartı olmayı vadediyor,” diyen CCP Games CEOsu Hilmar Veigar Pétursson, “NVIDIA’nın yeni VRWorks özelliklerini Valkyrie’e katarak, oyunun görselliğini ve performansını bir ileri seviyeye taşımak için sabırsızlanıyoruz.” dedi.
NVIDIA ayrıca güçlü bir oyun yakalama aracı olan Ansel’i duyurdu. Ansel, oyuncuların oyunlardaki sanatsallığı daha önce görülmeyen şekillerde keşfetmesini, yakalamasını ve paylaşmasını mümkün kılıyor.
Ansel ile, oyuncular sanal bir dünyanın içinde geniş görüntü sağlayan herhangi bir noktadan, kamerayı istedikleri yöne tutarak oyun görüntülerini birleştirebiliyor. 32x ekran çözünürlüğüne kadar ekran görüntüsü alabiliyor ve sadakati kaybetmeksizin seçtikleri yere zum yapabiliyorlar. Foto-filtreler ile mükemmel görüntüyü almadan önce, gerçek zamanlı olarak efektler ekleyebiliyorlar. Ve bir VR headset ya da Google Cardboard’da görüntüleme için 360-derece stereo fotosfer yakalayabiliyorlar.
FİYATI NE KADAR?
NVIDIA GeForce GTX 1080 “Founders Edition” 27 Mayıs tarihinde $699 fiyat ile piyasaya sürülecek. ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, NVIDIA. Palit, PNY ve Zotac’dan temin edilebilecek. İş ortaklarından özel boardlar bölgeye göre değişiklik gösterecek. Fiyatlandırmanın $599’dan başlaması bekleniyor.
GeForce GTX 1080 aynı zamanda ABD-merkezli sistem üreticileri tarafından tamamen konfigüre edilmiş sistemlerde satılacak, bunlar arasında AVADirect, Cyberpower, Digital Storm, Falcon Northwest, Geekbox, IBUYPOWER, Maingear, Origin PC, Puget Systems, V3 Gaming ve Velocity Micro yanı sıra, ABD dışındaki sistem entegratörleri de bulunuyor.
NVIDIA GeForce GTX 1070 “Founders Edition” 10 Haziran’da $449 fiyat ile piyasaya sürülecek. İş ortaklarından özel boardların fiyatlandırmasının $379’dan başlaması bekleniyor.
Kaynak: Diyarbakır Söz