'Söz verdik yapıyoruz!'

Ak Parti Diyarbakır Milletvekili Cuma İçten’den Diyarbakır Havaalanı ile ilgili bazı yayın organlarında çıkan “Diyarbakırlılar Mevcudun onarılmasını değil, sivil havaalanı istiyor” şeklindeki haberlerin bilgi kirliliği ve bilgi eksikliğinden kaynaklandığını söyledi.

Ak Parti Diyarbakır Milletvekili Cuma İçten’den Diyarbakır Havaalanının bazı yayın organlarında çıkan “Diyarbakırlılar Mevcudun onarılmasını değil, sivil havaalanı istiyor” şeklindeki haberlere tepki gösterdi.

Diyarbakır ve Halkını hiç kimsenin karamsarlığa götürme lüksü olmadığını vurgulayan Cuma İçten, 1 Haziran’dan başlayıp 1 Eylül’de sona erecek havaalanı tadilatı ile ilgili spekülasyonlara cevap verdi.

İçten,”Yapılan çalışmalar askeriye tarafından gerçekleştiriliyor. Evet kabul ediyorum. Halkımız üç ay boyunca sıkıntı çekecektir. Ancak sonu hayır olacak. Vatandaşların mağdur edilmemesi için Anadolu Jet filosuna bağlı Bora Jet uçakları askeriyeye ait apronun hemen yanındaki 3549X22,5 ölçülerindeki taksi yolunu kullanarak seferlerini sürdürecektir. Yaptığımız görüşmeler neticesinde günde beş sefer düzenlenecek. Bu uçaklar 60-70 kişilik. Ayrıca, askeri yetkilerle görüşüp yaklaşma ışıkları konusunda yardım isteyeceğiz. Alacağımız olumlu yanıtla bu seferleri 10’a çıkaracağız. Hatta özel şirketler inişe uygun mesela 737-400 cinsi uçaklarla şehrimize sefer düzenleyebilecekler. Pistin durumuna göre, yani şartlar uygunlaştığında İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na da uçuşlar gerçekleşecektir. Halkımız rahat olsun. Sanıldığı gibi tamamen kapatma yok. “ dedi.

“SÖZÜMÜZÜN ARKASINDAYIZ”

Verdikleri sözlerin arkasında olduklarını belirten İçten, başka partilerle karıştırılmamaları gerektiğini söyledi. İçten,”Ak Parti iktidarı verdiği her sözü gerçekleştirmiştir. Sivil Havaalanı dedik. Sözümüzün arkasındayız. İnşallah kentimiz buna da kavuşacak. Geçtiğimiz 19 Mart’ta Apron ve taksi yolu yapımı sözleşmesini imzaladık. 27 Mart’ta yer teslimi yaptık. Askeri kanata yazışmalar yapıldı. Terminal binası projemiz hazır. İhale hazırlıkları aşamasındayız. Bu ay ya da önümüzdeki ay ihaleye çıkacak. Aynı alana itfaiye ve garaj binası yapımı için proje çalışmaları başlattık. Bu çok büyük bir proje. Sırf apron ve taksi yolunun sözleşme bedeli 23 milyon 347 bin 665 lira. Bitireceğiz. Sayın Başbakanımız ilimize önem veriyor. Ulaştırma Bakanımıza talimat verdi. Havaalanı kesinlikle sivilleşiyor. Londra, Frankfurt ve birçok havaalanı şehrin ortasında. Bizimki de öyle olacak. Gelen yerli ve yabancı misafirlerimiz kolaylıkla gidebilecekleri, gezebilecekleri yerlere gidecekler. Sözümüzün arkasındayız. “ ifadelerini kullandı.

"HER HAFTA DİYARBAKIR’DAYIZ"

AK Parti milletvekilleri olarak meclis çalışmalarından fırsat buldukça her hafta Diyarbakır’a geldiklerini de anlatan İçten,herkesin fikri,eleştirisi ve projelere de açık olduklarını kaydetti.

İçten,”Milletvekilleri çok şükür her hafta sonu Diyarbakır’da. Ben ve diğer Milletvekili arkadaşlarım ilimizin kalkınması adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bizi Ankara’ya yollayan seçmenlerimizin ayaklarına gitmekten asla gocunmadık, gocunmayacağız. Yüzbinlerce kişinin istihdamını sağlayacak Silvan Barajı’nın temelini attık. Dicle Vadisi projemiz var. 30 Bin kişilik stadyum yapıyoruz. Gençlerimize yönelik çok sayıda toplumsal projeleri uyguluyoruz. Eğitimden sağlığa, ulaştırmadan spora ne varsa yapıyoruz. Bu konuda herkese her kesime görev düşüyor. Her türlü eleştiriye ve fikre açığız. Kimin bir projesi varsa getirsin ilgilenelim. Birlik ve beraberlikle tüm sorunları aşacağımıza inanıyorum.” şeklinde konuştu.